Despre perspectiva

Zilele trecute am citit următoarea povestire, perfecta pentru începutul de săptămâna.

“O povestire a lui Charles Peguy prezintă un om din Evul Mediu care merge pe jos pana la Chartres și care, în drumul lui, întâlnește un ins care făcea meseria cea mai grea dintre toate: spărgător de piatra.
-Trăiesc ca un câine, i-a spus pietrarul. Bătut de ploi, de vânt, de grindina,de soare, fac o munca istovitoare și prost plătita. Viata mea nu prețuiește nici cât o ceapa degerata. Nici nu merita sa fie numita viata.
Ceva mai departe, același om întâlnește un alt muncitor care spărgea piatra, dar care vede lucrurile altfel.
-Da, este o munca grea, i-a spus el, dar cel putin am de lucru, pot sa îmi hrănesc nevasta și copiii. Apoi, trăiesc în aer liber, vad lumea care trece, nu ma plâng. Alții o duc mai rău.
In fine ceva mai departe, a întâlnit un al treilea pietrar care l-a privit în ochi și i-a spus:
-Eu construiesc o catedrala.”

Cercul mincinoșilor – Jean-Claude Carriere

La sfârșit nu vreau să interpretez textul, pentru că i-ar lua din frumusețe, totuși vă voi lăsa cu o întrebare  :

Care este catedrala dumneavoastră?

F.M.B.

reconstructromania@gmail.com

Leave a Reply

